CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 17, 2009

langkah kearah hidop yg terjamen!

wallaahh~~

hamper jam 4.20pg. blom boley tido.

arini baru 17hb. maseh byk ari lg utk dpt elaun yg ditggu22 utk disalahgunekan. *pasti perangai busuk ini anda praktikkan juge* setelah dihitung22, saya hanye ade rm13.70 aje. mcmane nk meneruskan hidup pd mase depan nih? haihh. tekanan betol.

rm50 pd zaman kini ibarat 50sen. xsmpai 1 ari da abes. saya malu nk minte sedekah dr umi&walid saya. kerana sy bkn dr keluarga kaya raya aidilfitri. saya hanya si miskin yg kesian. walid saya tidak mampu memiliki BMW ataw porsche. kami hanye ade kerete kerbaw sebijik. kasihan bukan? saya juge tidak ade jam mahal22--guess, elle, esprit mahupun sekadar jam vincci. saya hanya taw menyebut jename nyer sahaje. itupun sudah seribu rahmat.

telefon bimbit saya pula hanye ade skrin bewarne. tanpa sistem gigi biru mahupun infra-merah. juge tanpa kamera. pasti anda mula rs kasihan pd sy. saya juge tiada aset mahal yg laen. jd utk meneruskan hidop saya, beberape langkah akan diambil:

1. berjimat cermat-- walaopon saya tidak berape pasti akan melakukannye, tp sy akan cube. make, saya tidak akan topup kredit hp saya. telefon ataw ym sahaje saya. ataw tinggalkan komen di ms, fs, fb, bloggy ataw tagged. sebarang balasan sms tidak akan dilayan.

2. diet mengejot-- saya akan mengehadkan pemakanan saya menjadi sehari sekali. itupon jika tidak digode oleh teman serumah yg kaki melantak tidak kire waktu dan tempat. walaobagaimanapon, stok makanan mereke hamper same dgn koop. make, boley dipaw!

3. kaki dirantai-- saya juga tidak akan melangkah keluar dr puncak perdana tercinta ini utk berpoye22 SEMENTARE WAKTU. kerane setapak keluar dr kampus ini=RM juge terbang!

4. menjadi angah-- saya tidak mahu menjadi along. kerane along akan membunuh jika hutang tidak langsai. maka, saya menjadi angah sahaje lah! saya akan mengepaw wang org22 yg berpotensi supaye taraf kehidupan dpt diperbaiki.

5. pemiutang yg mesre-- mereke yg meminjam barang22 saya akan dikenekan cas! kini saya tidak lagi kedekot utk memberi pinjaman. sila lah!

semoga taraf hidop saya dpt diperbaiki,
wallaahh~~

2 comments:

[ske] [tdo] [siang] said...

~menjadi angah-- saya tidak mahu menjadi along~

ha, sumpah xboleh belah oh ini

bijak bijak

keep it up

=]

i nOE wuT U gOt said...

angah adalah pengaut duet yg lebey mesre berbanding along.
=D